Nieuwe WordPress website en nieuwsbrieven Babystuf.nl

Uitgeverij Ruyters benaderde memento om de website en nieuwsbrieven van Babystuf.nl zowel functioneel, visueel als technisch opnieuw te ontwerpen.
Babystuf.nl is naast een website ook een glossy wat per kwartaal haar lezers informeert over producten, trends en ontwikkelingen op baby gebied.

De vorige website draaide op het sterk verouderde Mambo CMS (tegenwoordig Joomla! geheten). Het tekstueel bijhouden, -vullen en het technisch onderhouden van dit verouderde systeem was geen gemakkelijke opgave. Dit in combinatie met de online ambities van Babystuf, heeft de redactie doen besluiten Babystuf.nl compleet opnieuw neer te zetten.

De nieuwe structuur van de website werd geschetst aan de hand van een flowchart met bijbehorende wireframes. Door vroeg in het proces de structuur en functionaliteiten van de website te bespreken is het voor de klant duidelijk hoe de website uiteindelijk bij live-gang zal functioneren en voor ons duidelijk wat er gebouwd moet worden.
Gedurende deze fase hebben wij de Illustrator die verantwoordelijk is geweest voor alle illustraties en kleurstellingen voorzien van de randvoorwaarden omtrent het artwork. Hierdoor creëerden wij ruimte voor de illustrator om passend materiaal aan te leveren, waar voldoende tijd was voor eventuele iteraties op het artwork.

Ondanks dat de oude website verouderd was, bevatte het wél een omvangrijke hoeveelheid kennis in de vorm van recensies door bezoekers. Het is zonde om afstand te doen van deze informatie omwille van een nieuwe website. Niet alleen is deze informatie waardevol voor (nieuwe) bezoekers van Babystuf.nl, ook zijn deze recensies zoektermen waar Babystuf.nl graag op gevonden wil worden door zoekmachines. Vandaar dat de nieuwe WordPress website reeds vorig jaar is opgeleverd, waarbij er door de redactie van Babystuf veel tijd en aandacht is besteed in het handmatig overzetten van deze online beoordelingen.

De nieuwe website herbergt tal van functies. Er staan tal van leuke artikelen in verschillende categorieën als nieuws, trends, inspiratie en koopervaringen . Er is een apart Babystuf TV kanaal, men kan online een moodboard maken, deskundigen online consulteren of agenda volgen van baby gerelateerde evenementen.

Naast de website heeft memento de nieuwsbrieven voorzien van een nieuwe fris ontwerp. Waarbij het nieuwsbrief-systeem is vervangen door het gebruiksvriendelijke Mailchimp. Naast de reguliere nieuwsbrief kunnen bezoekers zich ook inschrijven op de nieuwsbrief van online masterclasses. Bezoekers schrijven zich online éénmalig in, waarna zij de daaropvolgende weken geheel automatisch een nieuwe masterclass krijgen toegestuurd per e-mail.