Naast het visueel en functioneel ontwerpen en het realiseren van uw website kan memento u helpen met het opzetten van een actie plan omtrent de vindbaarheid van uw website.
De websites die wij opleveren zijn technische gezien volledig geoptimaliseerd om goed te worden geindexeerd door zoekmachines. Onze XHTML-templates zijn semantisch van opbouw en zijn gebouwd conform de standaarden zoals deze door het World Wide Web Consortium (W3C) wordt voorgeschreven. Opmaak en code is optimaal gescheiden door het gebruik van Cascading Style Sheets (CSS) waardoor een uniforme weergave voor zowel print als media is gegarandeerd.
De vindbaarheid echter van websites wordt maar ten dele bepaald door de techniek achter een website. Zeker sinds de komst van Google is er veel veranderd op dit gebied.
De vindbaarheid van uw bestaande of nieuwe website in Google wordt grofweg bepaald door de volgende factoren;
Onze diensten mbt. zoekmachineoptimalisatie zijn de volgende;
Welk trefwoorden zijn relevant voor uw diensten en/of producten waarmee u gevonden wilt worden?
Welke trefwoorden zijn populair bij uw concurrenten en hoe kunnen wij deze kennis gebruik om u boven uw concurrentie uit te laten komen? Zijn er niche zoektermen welke u kunt gebruiken waardoor u wel gevonden wordt en uw concurrentie niet?
Via welke websites worden uw concurrenten gelinkt en waarom? Welke van deze en andere websites zijn relevant voor uw vindbaarheid en moeten dus worden benaderd voor het plaatsen van een link naar uw website.
Welke kosten moeten worden gemaakt om te worden geplaatst op externe websites en welke middelen zijn er voor hande? Denk hierbij aan het ontwikkelen van banners en/of het aangaan van een partner relaties.
Mbv. speciale software kunnen wij uw website (grootendeels) geautomatiseerd toevoegen bij een groot aantal overige zoekmachines.
Wij kunnen een start maken met het genereren van links naar uw website. Te denken valt aan de relevante startpagina’s, links vanuit de sociale kanalen, nieuwssites, blogs etc. We benadrukken bij onze klanten altijd dat het verkrijgen van nieuwe links doorlopend een aandachtspunt moet zijn.
Mbv. Google Analytics™ en de server-side statistieken kunnen wij nauwkeurig de resultaten zien van uw investering(en). Aan de hand hiervan kunnen wij de kwaliteit en effectiviteit van ingekochte zoektermen bij Google Adwords™ meten en indien nodig aanpassen. Deze analyse wordt periodiek gedaan en wordt aan de hand van tussentijdse rapporten aan u kenbaar gemaakt.
Nadat de zoekmachineoptimalisatie is voltooid en u tevreden bent over uw positionering in zoekmachines kunnen wij u periodiek informeren over de vindbaarheid van uw website. Indien gewenst kunnen wij tussentijds onderhoud plegen aan uw website om de positionering van uw website te waarborgen.