Informatie over zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Naast het visueel en functioneel ontwerpen en het realiseren van uw website kan memento u helpen met het opzetten van een actie plan omtrent de vindbaarheid van uw website.

De websites die wij opleveren zijn technische gezien volledig geoptimaliseerd om goed te worden geindexeerd door zoekmachines. Onze XHTML-templates zijn semantisch van opbouw en zijn gebouwd conform de standaarden zoals deze door het World Wide Web Consortium (W3C) wordt voorgeschreven. Opmaak en code is optimaal gescheiden door het gebruik van Cascading Style Sheets (CSS) waardoor een uniforme weergave voor zowel print als media is gegarandeerd.

De vindbaarheid echter van websites wordt maar ten dele bepaald door de techniek achter een website. Zeker sinds de komst van Google is er veel veranderd op dit gebied.

De vindbaarheid van uw bestaande of nieuwe website in Google wordt grofweg bepaald door de volgende factoren;

  • De regelmaat waarin tekstuele informatie op website wordt herzien en/of geupdate
  • De mate waarin bepaalde (populaire) zoektermen worden verwerkt in de tekstuele elementen van de website
  • De manier waarop de structuur van de website wordt weergegeven de adresbalk (URL) Bijvoorbeeld; www.dieren.nl/zoogdieren/wolven/witte_wolf/
  • De mate waarin andere sites een link hebben geplaatst naar uw website (Google PageRank™)
  • De mate waarin andere websites gebruik maken van door jou verstrekte content (aanbieden van RSS-feeds)
  • De mate waarin een de betreffende website wordt gelinkt op Social media sites (web 2.0). Denk hierbij aan Linkedin, Facebook, Twitter,  MySpace, Digg, Hyves, etc

Onze diensten mbt. zoekmachineoptimalisatie zijn de volgende;

Analyse trefwoorden

Welk trefwoorden zijn relevant voor uw diensten en/of producten waarmee u gevonden wilt worden?

Analyse trefwoorden concurrentie

Welke trefwoorden zijn populair bij uw concurrenten en hoe kunnen wij deze kennis gebruik om u boven uw concurrentie uit te laten komen? Zijn er niche zoektermen welke u kunt gebruiken waardoor u wel gevonden wordt en uw concurrentie niet?

Inkoop en analyse van Google AdWords™

Mbv. de hierboven gedefinieerde zoektermen plaatsen wij uw website in de gesponsorde koppelingen van Google. Tevens meten wij de response aan de hand van het monitoren van de statistieken.

Analyse relevantie externe websites

Via welke websites worden uw concurrenten gelinkt en waarom? Welke van deze en andere websites zijn relevant voor uw vindbaarheid en moeten dus worden benaderd voor het plaatsen van een link naar uw website.

Analyse kosten-baten

Welke kosten moeten worden gemaakt om te worden geplaatst op externe websites en welke middelen zijn er voor hande? Denk hierbij aan het ontwikkelen van banners en/of het aangaan van een partner relaties.

Aanmelden overige zoekmachines

Mbv. speciale software kunnen wij uw website (grootendeels) geautomatiseerd toevoegen bij een groot aantal overige zoekmachines.

Linkbuilding

Wij kunnen een start maken met het genereren van links naar uw website. Te denken valt aan de relevante startpagina’s, links vanuit de sociale kanalen, nieuwssites, blogs etc. We benadrukken bij onze klanten altijd dat het verkrijgen van nieuwe links doorlopend een aandachtspunt moet zijn.

Analyse tussentijdse resultaten

Mbv. Google Analytics™ en de server-side statistieken kunnen wij nauwkeurig de resultaten zien van uw investering(en). Aan de hand hiervan kunnen wij de kwaliteit en effectiviteit van ingekochte zoektermen bij Google Adwords™ meten en indien nodig aanpassen. Deze analyse wordt periodiek gedaan en wordt aan de hand van tussentijdse rapporten aan u kenbaar gemaakt.

Nazorg en onderhoud

Nadat de zoekmachineoptimalisatie is voltooid en u tevreden bent over uw positionering in zoekmachines kunnen wij u periodiek informeren over de vindbaarheid van uw website. Indien gewenst kunnen wij tussentijds onderhoud plegen aan uw website om de positionering van uw website te waarborgen.