Wij krijgen steeds vaker van klanten te horen dat ze ook wat met Social Media willen doen. Als we dan wat doorvragen blijkt vaak dat ze wel de lusten willen maar niet de lasten. Met andere woorden; ze hebben eigenlijk geen tijd om al die verschillende kanalen te vullen maar ze willen wel de ingangen naar hun site realiseren via de diverse sociale kanalen. Hoe kunnen we zorgen dat we met minimale inspanningen toch de sociale kanalen en de eigen website up-to-date houden?
We willen een structuur waarbij we nooit dezelfde content op 2 plekken hoeven te publiceren.
Voor nieuwsberichten willen we de website van de klant als bron zien en dit nieuws automatisch door publiceren:
Voor het publiceren van foto’s en video’s is het mogelijk om via de Youtube en Flickr API’s dingen automatisch door te publiceren, maar in de praktijk is het veel makkelijker om hiervoor andersom te werk te gaan:
Op deze manier kunnen we door slim gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn al die sociale kanalen aan elkaar knopen en hoeft de klant niet hetzelfde bericht op verschillende plaatsen in te voeren.
Vervolgens is het natuurlijk niet verkeerd om de bezoekers van de website ook de mogelijkheid te bieden om content te delen via hun eigen sociale netwerken, hiervoor zijn ook een paar kant en klare oplossingen:
Vrijwel alle sociale kanalen zijn nu voor de bezoekers met 1 klik bereikbaar om de website op te delen